شنبه ۱۰ شهریور ۱۳۸۶ - ۱۳:۴۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: طی دو نبرد جداگانه با شورشیان مسلح مخالف دولت افغانستان در ولایات هلمند و غزنی در جنوب این کشور ‪ ۴۲‬عضو طالبان کشته شدند.

به گزارش ایرنا، در بیانیه نیروهای ائتلاف آمده است: در نبرد این نیروها با طالبان در شهرستان "موسی قلعه" هلمند ‪ ۲۴‬نیروی طالبان کشته شدند. براساس بیانیه مزبور در این درگیری به سربازان ائتلاف و نیروهای افغان آسیبی نرسیده است.

برپایه ادعای ائتلاف، مواضع طالبان بمباران شد و به غیرنظامیان هم آسیبی نرسید.

قاری یوسف احمدی، سخنگوی طالبان، روز شنبه (10 شهریور) در تماس با رسانه‌ها گفت: در این نبرد چندین خودرو نظامی دشمن منهدم و تعدادی از سرنشینان خودروها نیز کشته شدند. وی ادعا کرد که در بمباران نیروهای خارجی تعدادی غیرنظامی در موسی قلعه هلمند کشته شدند.

علیشاه احمدزی فرمانده پلیس ولایت "غزنی" در جنوب افغانستان نیز گفت: در نبرد پلیس و طالبان در شهرستان "اندر" ولایت غزنی ‪ ۱۸‬جنگجوی طالبان کشته شدند. وی افزود، در این نبرد به سربازان افغان ، ائتلاف و غیرنظامیان آسیبی نرسیده است.

علیشاه احمدزی اظهار داشت: درگیری پس از حمله پلیس به مخفیگاه تروریست‌ها آغاز شد که در این حمله تعدادی سلاح و مهمات و خودرو متعلق به گروه طالبان نیز بدست نیروهای پلیس افتاده است.

قاری یوسف احمدی، سخنگوی طالبان سخنان احمدزی فرمانده پلیس ولایت غزنی را تکذیب کرد.

کد خبر 30292

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز